Yalıtım Dergisi 42. Sayı (Mayıs-Haziran 2003)

Aydın Boysan; • V "MIMARLIGIN ÇIKIŞ NOKTASI ve • SANATDEGILDIR" Ünlümimarveyazar Aydın Boysan'ın evinekonukolduk... Kendideyimiyle200 futbol sahasını dolduracakadarbina yapanveemeklilikgünlerininkeyfini Boğaz'a nazır mütevazei vinde kitapokuyarakveçiçek yetiştirerek geçiren Boysan'ı en çok İstanbul'un senelerdigrözgöregöre"katledilmesiv"eson yıllarda ağır bir şekilde hissedile"nkültürel yozlaşma" rahatsız ediyor. Boysanile eski İstanbul yaşantısını, mimarolmaserüvenini,mimariyi ve tabii ki yalıtımı konuştuk. Ünlümimar, "Mimarlığın sanat olmadığını" savunuyor, İstanbul'u da ne yazık ki "ırzına geçilmiş bir aile kızı" olaraknitelendiriyor. Hayatı "doludolu yaşayan" ve mesleğinde de başarıyı yakalayaraTkürkiye'ninbelli başlı yapılarına imzaatanender kişilerden birisiolan Aydın Boysan herzamanki tatlı diliyle anlattı, bizdeO'nundümensuyundan çıkmadık ... "İSTANBUL'UN TARİHİNİ KAZIDILAR" 1921 İstanbul Etyemez doğumluyum. Doğduğum yer fa. lan ortada kalmadı, yol geçti,yok ettiler, zaten birçok şeyi yok ettiler ya, İstanbul'un tarihini, şehir yapısını perişan ettiler, tarihini yok ettiler, imar humması İstanbul'un tarihini kazıdı, ortadan kaldırdı. .. İstanbul'un tarihi yapısında Suriçi bölge çok önemli... Suriçi bölgede, sur duvarları denize inerdi eskiden. Lodos dalgaları surlara çarpar havalara yükselirdi... Sonra dışından yol geçirdiler, o yolu neden geçirdiler?.. İstanbul'un büyük bölümünü yıktılar da o molozu nereye atacaklarını bilemediler, ondan yaptılar. Yani ahlaki bir sebebi de yoktu, o yolun...0 yol şehrin karakterini ortaya koyan bazı şeyleri yok etti. Tabii yalnız dışını değil, içini de yok etti. İçinde vahşi genişlikte arterler açıldı ve yüksek katlar iznini ve3 o YALITIM• HAZiRAN2003

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=